Het stellen van doelen helpt je om richting te geven aan je leven. Door het stellen van kleine doelen kun je oude gewoontes doorbreken en nieuwe gewoontes aanleren. Wil je bijvoorbeeld meer ontspannen? Dan kan je er deze week voor kiezen om hier een doel voor te stellen. Een voorbeeld kan zijn om 15 minuten per dag te wandelen of 15 minuten per dag een boek te lezen. Door een nieuwe mini habit iedere dag te doen, wordt het vanzelf een gewoonte.

Met deze weekchallenge dagen we je uit om een doel te stellen die je aan het einde van de week bereikt wil hebben. Maak het jezelf makkelijk en kies voor klein en haalbaar doel!

Om jouw gestelde mini habits tot een succes te maken, volg je de volgende stappen:

  1. Bedenk 2 kleine doelen die voor de hele week gelden. Dit kan bijvoorbeeld op het gebied van ontspanning, sport, persoonlijke ontwikkeling of voeding.
  2. Bekijk elke ochtend de doelen die je hebt gesteld en plan voor jezelf momenten in wanneer je ze uitvoert. Zo blijf je jezelf herinneren aan je doelen en ga je er concreet mee aan de slag.
  3. Voer je twee gestelde kleine doelen dagelijks uit.
  4. Reflecteer aan het einde van de week of je je mini habits hebt behaald en hoe je je erbij voelde. Als dit niet gelukt is, bedenk dan wat je anders had kunnen doen en bekijk of je wellicht een ander klein doel wilt behalen.