Eens per jaar is het de officiële ‘Clean off your desk day’. En deze dag hebben we gelijk maar even gecombineerd met onze challenge of the week! Productiviteitsexperts en onderzoekers zijn er namelijk over uit dat een functionele werkomgeving van belang is voor een bevredigend en productief werkleven. Opgeruimde en georganiseerde bureaus zorgen ervoor dat je je kan focussen en informatie beter kunt organiseren en verwerken.

Voor de challenge van deze week geven wij een paar tips om een opgeruimde werkomgeving te creëren en afleiding te voorkomen:

Tip 1: Ruim je bureau op, natuurlijk! Neem goed de tijd om al het opgestapelde papierwerk van de afgelopen tijd te organiseren. Beslis wat niet meer van belang is en dus weg kan.

Tip 2: Zorg voor een duidelijke structuur op je bureau, geef dubbele kantoorbenodigdheden weg en zorg ook dat al het papierwerk goed gearchiveerd is zodat je niet hoeft te zoeken en er opnieuw een puinhoop van maakt.     

Tip 3: Zorg er dagelijks voor dat je je werkplek schoon en opgeruimd achterlaat, geniet de volgende ochtend van een fris bureau.

Succes!