We zijn het er allemaal over eens, thuiswerken is niet hetzelfde als werken op kantoor. Op kantoor loop je gezellig naar een collega toe om een praatje te maken, drink je samen een bak koffie en lunch je met elkaar. Thuis werken voelt eenzamer en is een stuk minder gezellig.

Maar gelukkig zijn daar creatieve oplossingen voor! Bij Energy Up doen we er alles aan om fun en verbinding te waarborgen in deze tijd, ook al werken we allemaal thuis. Deze week dagen we jou uit om zelf voor een dagelijkse portie fun en verbinding te zorgen voor jou én jouw collega’s. Lees hieronder vier tips voor fun en verbinding tijdens het thuiswerken:

Tip 1: Upjes

Nu de meeste nederlanders vanuit huis werken kan het uitdagend zijn om je gezond, vrolijk en energiek te voelen. Het fijnste is natuurlijk als je de hele dag energiek aan het werk kan. Bij Energy Up organiseren we dagelijks een upje om jouw energie een boost te geven! Het virtuele upje is een dagelijkse 15-30 minuten durende videochat-energizer om 15:00 met als doel je werk even te onderbreken om aan fun, verbinding en vitaliteit te werken. Dit doen we door bijvoorbeeld te mediteren, sporten, een spelletje te doen of aan teambuilding werken. Het resultaat? Iedere dag werk je vanuit huis met een glimlach!

Tip 2: Google Hangout Meetings

Op een werkdag heb je elkaar als collega’s nodig. Je kan elkaar bereiken via de mail, maar daarbij heb je niet echt contact  met elkaar. Bellen zorgt al voor meer verbinding. Bij Energy Up gaan we nog een stapje verder en plannen we wekelijks een videochat met elkaar in, bijvoorbeeld via Google Hangout Meetings. Bij deze meetings zien en spreken we elkaar virtueel. Dat is persoonlijk en gezellig, het zorgt voor verbinding.

Tip 3: Check-in elke ochtend

Het is fijn om de ochtend rustig op te starten en met elkaar te praten over de dag, dit zorgt voor verbinding met elkaar. Elke ochtend om 9 uur hebben we bij Energy Up een online check-in. De check-in is voor werk, maar ook om te checken hoe iedereen erin staat. Denk hierbij aan gevoel, gezondheid en sociale situatie. Iedereen vertelt bij de check-in hoe het met ze gaat, wat ze gisteren voor werkzaamheden hebben gedaan en wat er vandaag op de planning staat. Daarnaast wordt aangegeven wie elkaar waarvoor nodig heeft. Na de check- in weet iedereen wat hij of zij moet doen en gaat energiek aan het werk.

Tip 4: Groepsapp

Groepsapps hoeven niet alleen maar over werk te gaan. In dit thuiswerk tijdperk zijn groepsapps een effectief communicatiemiddel voor sociale connectie. Dit is hét moment om juist even niet effectief en alleen over werk te communiceren, maar is er meer behoefte aan een grapje of een luchtig gespreksonderwerp. Op deze manier blijf je met je collega’s verbonden. Je kunt de groepsapp uiteraard blijven gebruiken om zakelijke vragen te stellen, meerdere collega’s kunnen dan helpen met een antwoord.

Deze week dagen we je uit om minimaal twee van onze tips op te volgen. Het zorgt voor meer fun met je collega’s en je blijft verbonden met elkaar.  Zeker in de dagen dat we nu veel thuis zitten is het goed om in contact te blijven met je collega’s. Veel succes en plezier deze week!