Challenge of the week: Thuistrainschema voor superhelden

Superhelden, iedereen droomt er wel eens van om er een te zijn. Met hun onverslaanbare krachten redden ze de wereld keer op keer. Een bekende Japanse superheld is ‘One Punch Man’. Deze held heeft een bijzonder trainingsschema, hij doet namelijk dagelijks: 100 push-ups, 100 squats, 100 sit-ups en 10km hardlopen. Een trainingsschema waar je supersterk van wordt, maar wat behoorlijk zwaar is. Zeker als je normaliter weinig traint is het erg pittig.

Deze week hebben we een soortgelijk trainingsschema voor jou opgesteld, volledig gebaseerd op dat van One Punch Man. Het is volledig quarantaine-proof want je kunt het allemaal vanuit huis doen. Het schema ziet er als volgt uit:

5 werkdagen lang, elke dag:

  • 20 push-ups
  • 20 squats
  • 20 sit-ups
  • 2 minuten touwtjespringen

Het mooie van zijn trainingsschema is dat hij verschillende spiergroepen traint. Met push-ups train je buik-, borst-, schouder- en armspieren. Met squats train je been- en bilspieren. Met sit-ups train je de buikspieren. Daarnaast train je ook je conditie door touwtjespringen. Mocht het bovenstaande schema te zwaar voor je zijn, kun je het ook langzaam opbouwen. Kijk op maandag tot hoe ver je komt en breid het dagelijks uit een klein beetje uit. Probeer om aan het eind van de week zo dicht mogelijk tegen de 100 aan te zitten!

Tijdens de corona crisis heb je EIN-DE-LIJK tijd om het waar te maken. We dagen jou uit om het trainingsschema van One Punch Man te volgen en je eigen superheld te worden. Als het je lukt, ben je in onze ogen in ieder geval een superheld!