Challenge of the Week: Probeer elke dag een andere gezonde snack

Vorige week vertelden we in onze blog hoe je van de gewoonte om ongezond te snacken af komt. De Challenge of the Week sluit hier goed bij aan: probeer elke dag een andere gezonde snack. Hoe ga je deze challenge halen? Welke snacks zijn een goed alternatief voor je ongezonde tussendoortje? Lees het hier.

Verleiding om ongezond te snacken ga je vaak tegenkomen. Een medebewoner die vaak lekker eten tevoorschijn tovert, reclame van ongezonde etenswaren op tv en nog veel meer prikkels die jou verleiden tot een ongezonde snack. Het is nu aan jou om deze verleiding onder controle te houden.  Bij het controleren van verleidingen is de lekkernij wel in je buurt aanwezig, maar je maakt het minder verleidelijk. Dit kan bijvoorbeeld door het verder weg te leggen of op te bergen en door een gezond alternatief meer zichtbaar te maken. Je zet bijvoorbeeld een schaal fruit op tafel en legt de zakken chips in de kast.

De Challenge is om te variëren met de gezonde snacks die je eet. Een paar voorbeelden van gezonde snacks zijn:

Kikkererwten
Kikkererwten doen het ook perfect als snack. marineert ze met kruiden, roostert ze vervolgens even in de oven en je hebt een lekkere, gezonde snack.

Zoete aardappel
Snij de zoete aardappel in dunne plakjes, verdeel de plakjes over een met bakpapier bekleed rooster. Strooi er een beetje zout en chilipoeder over, en schuif in de oven. Binnen 20 minuten op 220 graden in de oven tover jij een krokante, gezonde chips variant op tafel. 

Gekruide noten
Koop ongezoute, ongebrande noten en breng deze zelf op smaak met kruiden. Zet de noten 8 minuten  op 175 graden in de oven en schep ze na 4 minuten om met een lepel, zodat alle kanten goed garen.

Verder kun je natuurlijk een creatieve invulling geven aan de snacks die je eet, op één voorwaarde: als het maar gezond is. Heel veel succes, wij zijn benieuwd naar jouw gezonde snacks!