Succesvolle lancering SDG DOME

feb 12, 2019

Wereldpremière SDG DOME- nieuwste innovatie op het gebied van VR

In het kader van duurzaamheid opende Prinses Laurentien vandaag (dinsdag 12 februari) om 12.00 uur de SDG DOME. Dit is een interactieve experience van 30 minuten, waarbij gebruik wordt gemaakt van Virtual Reality (VR) en een 360-gradenprojectie in een dome.  Deze hoogstaande techniek ondersteunt het verhaal achter duurzaamheid op een grensverleggende manier.

Het eerste deel van de experience vindt plaats met een VR-bril. Met deze bril sluiten de deelnemers zich fysiek af van de omgevingVervolgens zetten de deelnemers hun brillen af en gaat de experience naadloos over in een dome-omgeving. Dit is een ronde koepel met een breedte van bijna 6,5 meter en een hoogte van bijna 4 meter. De binnenkant is 360°  geprojecteerd met indrukwekkend beeldmateriaal.

In deze 360° dome wordt op een interactieve wijze kennisgemaakt met de meest urgente duurzaamheidskwesties van vandaag. Deelnemers spelen een interactieve game en leren hoe emerging technologies bijdragen aan de Sustainable Development Goals (SDG’s). 

De dome experience is ontwikkeld door producent Rooftop Immersive Studio en creatief bureau Energy Up, in opdracht voor PwC. Deze unieke experience is ontwikkeld om deelnemers op een “leuke manier” kennis te laten maken met de 17 werelddoelen. Het spel kan gespeeld worden in een groep van maximaal 8 personen. Het doel van het spel is om zo snel mogelijk de wereld te redden, binnen een bepaald jaartal.

Deze unieke experience is een laagdrempelige en uitdagende manier om je in 30 minuten kennis te laten maken met de SDG’s. Zie hier de teaser. 

Overig nieuws