Energy Up in de Telegraaf

mei 9, 2017

Jochem en Juliette van Hessen bundelen hun energie in alles wat ze doen.

AMSTERDAM Bedrijven worden en blijven gezond als het personeel dat ook is. Daarvan zijn broer en zus Jochem en Juliette van Hessen heilig overtuigd. Ze hebben een concept ontwikkeld om medewerkers een gezondere lifestyle aan te leren.

De basis voor Energy Up werd gelegd toen Jochem als consultant bij Accenture werkte en zijn zus binnenhaalde als stagiair. ,,We merkten hoe hoog de prestatiedruk was en dat dit niet bijdraagt aan de productiviteit.” Ze verzonnen manieren om hun energie hoog te houden en ontwikkelden de vier pijlers van Energy Up: voeding, fysieke training, mentale weerbaarheid en persoonlijke ontwikkeling.

Bedrijven kunnen bij Energy Up een workshop, dagprogramma of langdurig traject volgen. De programma’s zijn afgestemd op de visie van het bedrijf en voor iedereen uniek. Het duo werkt samen met een team van coaches en gedragspsychologen om duurzame resultaten te boeken. Jochem: „Door de leefstijl van werknemers te verbeteren, realiseren we minder ziekteverzuim, hogere loyaliteit en meer productiviteit.”

Juliette noemt zichzelf ‘wetenschappelijke vitaliteitscoach’. Zij verzorgt de trucs en tools, terwijl Jochem acquisitie doet en bij bedrijven bekijkt hoe zo’n vitaliteitsbeleid strategisch moet worden ingevuld. Ondanks zijn ‘bazigheid’ en het feit dat zij ‘een flapuit is’, gaat de samenwerking uitstekend. Juliette: ,,We bundelen onze energie in alles wat we doen.”

De grootste uitdaging voor het duo is bedrijven te laten inzien dat menselijk kapitaal een van de belangrijkste aspecten is voor langdurig succes. „We zijn tevreden als dit jaar vijftienhonderd mensen van Energy Up hebben geproefd”, vertelt Juliette. „Maar ons doel is pas bereikt als we wereldwijd mensen gezonder kunnen maken.

Overig nieuws