Heb jij ook wel eens moeite om jouw leven op orde te houden? Je probeert kwaliteit op het werk te leveren, wilt je sociale leven onderhouden, probeert wat me-time mee te pakken en daarnaast wil je ook het huishouden op orde houden. Je hebt het er maar druk mee. En ja, voor je het weet verlies je het overzicht en heb je lang niet alles gedaan van wat je wilde doen. Waar ging dit nou mis?

Mogelijk ben je vergeten om prioriteiten te stellen. Of misschien heb jij die ene vervelende taak heel stiekem uitgesteld. In dit geval is het handig om gebruik te maken van een planning en de moeilijkste taken bovenaan de prioriteitenlijst te zetten. Want hoe vervelend het ook is, soms moet je ook de dingen doen waar jij je liever niet aan waagt.

Dus maak een planning en houd je hieraan! Op deze manier is uitstellen geen optie meer en kan je je tijd efficiënter indelen.

Onder het motto: Overzicht geeft rust, vind je hieronder het stappenplan van deze challenge:
  1. Noteer vanavond (maandag) jouw takenlijst voor de rest van de week. Zet er alleen taken op die “afvinkbaar” zijn
  2. Bepaal van deze lijst de taken die de meeste prioriteit hebben en zet deze bovenaan de lijst. Maak een weekplanning van al je taken. Welke taak ga je wanneer doen deze week?
  3. Neem nu elke ochtend 5 minuten de tijd om naar je lijst te kijken. Taak voldaan? Vink deze af! Hoeveel voldoening geeft dat?!

Kom je niet aan alle taken toe? Hier leer je ook van. Blijkbaar was je inschatting van tijd niet optimaal, dit kan de volgende keer beter.