Droom jij altijd al van een super strak wasbordje? Staan die puffende en hijgende types in de sportschool jou ook zo tegen? Geen zorgen, een strak en sterk lichaam kan je ook thuis creëren. Met deze challenge maak jij een eerste kleine stap richting de sixpack waar je altijd al van hebt gedroomd. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt en je deze challenge langer vol blijft houden zal je de resultaten gaan zien en merken. Even doorknallen dus!

Voor het optimale effect kan je deze challenge het beste combineren met een gezonde lifestyle. Ooit gehoord van het 80/20 principe? 80% van het resultaat wordt geboekt dankzij gezonde voeding en (slechts) 20% wordt in de sportschool gekweekt. Daarom is het een leuk idee om de uitdaging van deze week te combineren met de ‘Eet 200gram groenten per dag challenge’. En nu aan de slag!

Stap 1: Plan een vast moment op de dag in dat jij deze challenge wilt gaan doen. Door een vast moment te kiezen vergeet je het minder snel en zal het eerder een routine worden.

Stap 2: Begin de oefening in een push-up houding. Houd de handen recht onder je schouders, de tenen op de grond en zorg voor een recht postuur. Leg daarna de onderarmen op de grond in plaats van de handen. Hierbij staan de ellebogen recht onder de schouders. Je hebt de plankpositie bereikt.

Stap 3: Houd het lichaam in een rechte lijn en span de bilspieren en buikspieren aan. Denk ook aan een rechte nek en rug positie door tijdens de oefening naar de vloer te kijken.

Stap 4: Houd deze positie voor 30 seconden vast en houd de plank elke dag 5 seconden langer aan.

Nog een laatste tip: Voor een échte uitdaging kan je ook variëren met de plank positie. Probeer eens een hoge plank of een zijwaartse plank. En zeer belangrijk, let op jouw houding! Veel succes!